שינוי ארגוני נובע מסיבות שונות, חלקן חיצוניות, דוגמת הזדמנויות עסקיות, כניסתם של שחקנים חדשים לשוק או שינוי בטכנולוגיות הקיימות, ואילו חלקן פנימיות, כמו שאיפה להתפתח, לצמוח ולהיכנס לתחומים משיקים או חדשים.

לשינוי ביטויים שונים, החל מארגון מחדש של המחלקות והצוותים, דרך מינוי בעלי תפקידים חדשים ורענון הרכב ההנהלה ועד לתנועות בתמהיל העובדים – הגעתם של עובדים חדשים ופרישתם של אחרים. יהא אופי השינוי אשר יהא, השפעתו על העובדים משמעותית ועל כן יש להקדיש תשומת לב רבה, שבצידה רגישות והבנה, להתמודדותם עם השינוי.

תפקידו של המנהל בהתמודדות העובדים עם השינוי

אנשים שונים מתמודדים עם שינויים באופן אחר – יש המברכים על כך ורואים כל שינוי לטובה, ויש המתקשים להכיר בו ולקבל אותו. קל יותר להסתגל לשינוי כאשר מבינים לעומק את משמעותו ואת השלכותיו, ולשם כך יש לספק לעובדים מידע מקיף ככל האפשר.

למנהלי הארגון תפקיד רב משמעות בניהול השינוי מול העובדים. באחריותם להציג לעובדים תמונה מלאה ככל האפשר של התהליך המתרחש ולהיות נכונים לספק תשובות והסברים, לכשידרשו לכך. עובד החושש למקומו ולמעמדו יתקשה להמשיך למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר, ועל כן חשוב שיידע מהי משמעות התהליכים עבורו. ודאות חיונית לתהליך שינוי ארגוני חלק ותקין.

הצגת זווית ראייה חיובית חשובה לא פחות – יש להציג את השינוי בפני העובדים באופן מעורר מוטיבציה, אופטימי וחיובי, ולהסביר להם כי הם חלק מן השינוי – יחד, כצוות, הם מאפשרים את קיומו של התהליך הרצוי. מומלץ שכל אחד מן העובדים יידע מהו תפקידו, משחל השינוי,
איזה סמכויות בידיו ומהי האחריות שמוטלת על כתפיו.

טבעי שיעלו חששות מצד העובדים, ועל כן על המנהלים להיות קשובים מתמיד, להבהיר כי קולם נשמע וכי הם מוזמנים להתבטא ולחלוק את מחשבותיהם ורגשותיהם בפני ההנהלה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התייחסות רגשית מדי לתהליך עלולה לשדר תחושת משבר במקום התחושה הרצויה – הזדמנות, צמיחה וחידוש, ועל כן יש לשמור על איזון בין אמוציונאליות וחשיבה רציונאלית.

כיצד לעשות זאת נכון

כפי שתוכלו להסיק מן הנאמר, ניהול שינוי ארגוני מול עובדים הוא אתגר לא פשוט, המצריך רגישות רבה, מחד, ויכולת לעמוד איתן מול חששות העובדים ולשדר אופטימיות וחוזק, מאידך. אנו מציעים למנהלים בכירים סדנה ייחודית המנחה אותם, צעד צעד, בתהליך השינוי הארגוני ומתמקדת בכמה סוגיות מרכזיות, בהן גיבוש תכנית מאורגנת ויעילה לתקשורת מוצלחת ופורייה עם העובדים בעת השינוי.

מנהלי הסדנה הם יועצים בכירים, בעלי ניסיון עשיר בשינויים ארגוניים בחברות גדולות, שיתרמו מניסיונם ויחלקו את תובנותיהם, במטרה לבצע את השינוי באופן המוצלח ביותר. למרבה הצער, 75% מתהליכי השינוי הארגוני המתוכננים נכשלים בעת היישום, בשל כשלים בניהול השינוי. אנו כאן, על מנת שלחברה או לעסק שלכם זה לא יקרה, ותוכלו לצלוח את התהליך ולהגיע למקום שאליו אתם שואפים.

הסדנה מתאימה למנהלי ארגונים או יחידות עסקיות המצויים בתהליכי צמיחה, לחברות המיישמות שינויים בליבה העסקית או הארגונית שלהן ולחברות הנמצאות לקראת או במהלך תהליך מיזוג או רכישה.

עם לקוחותינו, להם ייעצנו בתהליכי השינוי, נמנים ארגונים ציבוריים ואקדמיים, חברות היי-טק, חברות תקשורת, שיווק ומדיה, ענקי תעשייה ומזון, חברות בתחום השירותים הפיננסים וכן חברות בתחום הפרמצבטיקה. על אף הקשת הרחבה של התחומים, הענפים והשירותים, המשותף לכולן הוא חיוניותו של שינוי ארגוני העובר באופן מוצלח, עם מינימום מהמורות ומקסימום יעילות.

ייעוץ ארגוני יכול לסייע לכם להתמודד עם אתגרי השינוי הארגוני על הצד הטוב ביותר, מוזמנים ליצור עמנו קשר.